Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ


 
ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΟΜΙΛΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΜΕ; ΚΙ ΟΜΩΣ ΛΑΝΘΑΝΟΥΜΕ. ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΗΜΩΝ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΠΡΟΕΦΕΡΑΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΑΠ' Ο,ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΤΙΝΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ (ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΕΥΒΟΪΚΟ, ΜΕ ΜΙΚΡΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΙΤΑΛΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ).

Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΠΡΟΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΕΞΕΩΝ, ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΡΤΥΡΟΥΝ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ. ΕΠΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙ, ΤΟ Β ΠΡΟΦΕΡΕΤΟ ΩΣ ΜΠ, ΤΟ Γ C) ΩΣ ΓΚ, ΤΟ ΔD) ΩΣ ΝΤ, ΤΟ Ζ ΩΣ ΤΖ, ΤΟ Η ΩΣ Χ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΣΥΜΦΩΝΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕΝΟ ΑΝΤΙ ΤΗΣ ΔΑΣΕΙΑΣ (ΑΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΡΟΦ. ΩΣ ΕΕ), ΤΟ Θ ΩΣ ΤΗ (th), ΤΟ Λ ΓΡΑΦΟΤΑΝ ΚΑΙ ΩΣ L, ΤΟ Ρ ΓΡΑΦΟΤΑΝ ΚΑΙ ΩΣ R, ΤΟ Σ ΓΡΑΦΟΤΑΝ ΚΑΙ ΩΣ S, ΤΟ Υ ΠΡΟΦΕΡΕΤΟ ΩΣ ΟΥ, ΤΟ Φ, ΩΣ ΠΗ (ph), ΤΟ Χ ΩΣ ΚΗ (kh) ΚΑΙ ΤΟ Ω (ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΜΟΝΟΝ ΣΤΟ ΙΩΝΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ) ΩΣ ΟΟ. ΕΠ' ΙΣΗΣ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΟΠΩΣ ΤΟ F (ΔΙΓΑΜΜΑ) ΠΟΥ ΠΡΟΦΕΡΟΝΤΑΝ ΩΣ W, ΤΟ J (ΓΙΩΤ), ΤΟ Ϙ (ΚΟΠΠΑ) ΩΣ Κ (ΠΡΙΝ ΤΟ Ο ΚΑΙ ΤΟ Υ ), ΤΟ Ϛ (ΣΤΙΓΜΑ) ΩΣ ΣΤ ΚΑΙ ΤΟ Ϡ (ΣΑΜΠΙ Ή ΔΙΣΙΓΜΑ) ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΦΘΟΓΓΟ ΣΣ. ΕΠ' ΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΦΘΟΓΓΟΥΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ. ΤΟ ΑΙ ΠΡΟΦΕΤΕΤΟ ΩΣ ai, ΤΟ ΕΙ ΩΣ ei, ΤΟ ΟΙ ΩΣ oi, ΤΟ ΑΥ ΩΣ au, ΤΟ ΕΥ ΩΣ eu, ΤΟ ΗΥ (ΟΠΩΣ π.χ. ηὔξησα) ΩΣ eeu ΚΑΙ ΤΟ ΟΥ ΩΣ όου. ΠΟΛΛΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΡΑΣΜΙΑΚΗ ΠΡΟΦΟΡΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ. ΣΗΜΕΙΩΝΩ ΟΤΙ Η ΕΡΑΣΜΙΑΚΗ ΠΡΟΦΟΡΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΙ ΚΑΤΑ 90% ΤΗ ΓΝΗΣΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

Ο ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΟΜΙΛΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ. ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΦΟΡΑ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ, Η ΕΙΣΡΟΗ ΣΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΠΟΛΛΩΝ ΛΑΤΙΝΟΓΕΝΩΝ ΛΕΞΕΩΝ, ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ, ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΝΟΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΩΣ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΩΣ ΕΠΙΣΗΜΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΑΣ. ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΕΝΝΟΩ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΟ ΓΛΩΣΣΑ.

ΚΑΤ' ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ. ΕΤΣΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΑΜΕ ΤΟ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΘΕΤΙ ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΕΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΣΑΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΠΟΥ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ. ΦΥΣΙΚΑ ΕΤΣΙ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΩΣ ΠΡΟΗΛΘΕ Η ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ. ΜΑΚΑΡΙ ΣΤΟ ΕΓΓΥΣ ΜΕΛΛΟΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.

1 σχόλιο: